sâmbătă, 29 martie 2014

Tutorial colier multicolor cu lanturi decorative

Era timpul sa mai fac un tutorial, asa...doar pentru sufletul meu.De aceea este unul usor, potrivit pentru un proiect lejer de facut sambata.Sau poate fi considerat unul indraznet daca esti incepator.
Acest colier este o comanda; indicatiile au fost:culori ruginii, lant lung, sa poata fi usor pus la gat, prin cap, fara elemente de inchidere.Desi am inteles ca purtatoarea este o doamna in varsta, am indraznit sa adaug doua zale aurii care sa faca acest colier nu doar frumos, ci wow!
Pentru acest colier ai nevoie de:
-cleste cu falci rotunde
-cleste cu falci plate
-lant-eu am folosit unul cu zale mai mari si unul cu zale mai mici
-2 zale aurii-optional
-ace cu bucla
-margele de diverse marimi si forme, in culorile dorite

Sa trecem la treaba!


Mai intai aseaza margelele in ordinea in care vrei sa le prinzi in colier, iti va fi mai usor sa respecti modelul si lungimea dorite, altfel ai putea adauga prea mult pe o parte si prea putine pe cealalta.De asemenea acum poti alege in ce ordine vor fi asezate diferitele nuante si forme(eu aleg intotdeauna sa pun margelele mai mari in fata, iar pe cele mici in spate).


Eu vreau pentru acest model sa folosesc o margea centrala,  asa ca voi incepe cu ea.Introducem margeaua pe un ac, indoim acul chiar deasupra margelei, taiem capatul, lasand cam 1 cm pentru a forma a doua bucla.


Dupa ce am format prima margea, procedam la fel cu urmatoarele si le inlantuim unind buclele intre ele.


Pentru o mai buna exemplificare, am adaugat mai intai margele pe una din laturile colierului


Procedam la fel cu a doua latura a colierului si adaugam cate margele avem nevoie pentru a forma lungimea dorita a colierului.La final trebuie sa ne asiguram ca cele doua parti sunt egale deoarece din cauza formelor diferite ale margelelor, lunigmea poate fi diferita per total.Daca nu sunt egale, adaugam sau eliminam margele.


La unul din capete adaugam lantul mai gros, il punem pe dupa cap si masuram cat de lung ne dorim sa fie marcand cu mana locul unde ar trebui sa fie prins de celalata parte.


Eliminam excesul si prindem lantul de celalalta latura.


Trebuie sa arate cam asa:


Optional putem folosi zale mai mari pentru a decora si mai mult colierul.Daca nu, lantul cel subtire se va prinde direct de una dintre buclele colierului.Eu am folosit lantul subtire dublat.


Procedam la fel cu celalalt capat.Lungimea lantului subtire trebuie sa fie suficient de mare incat sa nu fie foarte aproape de gat, si suficient de mica incat sa se aseze deasupra randului de margele.


La final trebuie sa arate asemanator cu al meu :)


Astfel de coliere sunt perfecte pentru a-ti exersa imaginatia, chiar daca nu esti foarte priceput.Sunt ideale pentru tinutele monocrome, pentru ca datorita multitudinii de nuante, inveselesc pe loc tinuta si atrag atenita.