luni, 22 august 2016

Tutorial colier multistrand


Nici nu stiu cum sa numesc acest colier.Ideea e ca l-am vazut pe Pinterest si mi s-a parut foarte usor de facut, aveam si materialele si timpul si curiozitatea necesara sa il incerc, si deci iata-l!
Materiale necesare:

-margele acrilice 8mm, 3 culori, cate 23 de bucati din fiecare culoare-eu am folosit alb, verde si roz
-lant-eu am folosit unul cu zale mai mici
-margele de nisip 4mm, o culoare identica sau complementara cu lantul-eu am folosit aurii
-zale
-inchizatoare
-ace cu cap
-charmuri-numarul lor poate varia pana la 23 daca vrei sa le adaugi pe tot randul inferior, sau poate fi chiar 0 daca nu vrei sa le adaugi.Modelul vazut de mine nu avea deloc charmuri, dar cum vine toamna, mi-am zis ca ar fi potrivit si dragut sa folosesc niste frunze.
-clesti-rotund, plat, de taiat


Sa trecem la treaba!

Pasul 1: Dublam lantul, apoi cautam mijlocul.De acolo vom incepe sa adaugam margelele.Nu e o stiinta exacta, deci nu iti face griji, o sa poti adauga sau scoate zale oricand va fi nevoie.


Pasul 2: Vom lucra de sus in jos pentru prima faza a colierului.Pe un ac cu cap adaugam o margea de nisip, introducem acul intr-una dintre zalele lantului de sus, adauagam o margea alba, una de nisip, o margea verde si introducem acul prin lantul de jos.Taiem excesul de ac lasand aprox 1cm pentru a putea face o bucla,


Pasul 3: Repetam pasul 2, de o parte si de alta a lantului, avand grija ca de fiecare data cand introducem acul in lantul de jos sa lasam 1, 2 zale libere in plus fata de numarul zalelor libere de pe lantul de sus.Spre exemplu, pe lantul de sus eu am lasat 2 zale libere intre ace, iar pe cel de jos am lasat libere 3 zale.Astfel se formeaza o curbura naturala.


Pasul 4: Incepem acum sa lucram la partea de jos a colierului.Daca nu ai de adaugat charmuri vei lucra toate cele 23 de margele roz in acelasi fel: pe un ac introduci o margea, tai excesul si faci o bucla pe care nu o inchizi.Daca ai de adaugat charmuri, tai capul acului (sau poti folosi ace cu bucla in loc de ace cu cap, dar eu nu am avut), faci o bucla in care introduci charmul inainte de a o inchide, introduci margeaua, tai excesul si faci din nou o bucla pe care nu o inchizi.Cauti mijlocul colierului si adaugi prima margea cu charm, asigurandu-te ca ai inchis bine bucla.



Pasul 5: Lucrezi simetric de o parte si de alta a colierului adaugand mai intai toate margelele cu charm, iar apoi pe cele fara.


Pasul 6: Unesti cele doua siruri de lant la o distanta potrivita pentru a nu sugruma modelul.Dupa ce ai unit intro singura zala cele doua siruri, inlaturi unul dintre siruri,


Pasul 7: Potriveste colierul la o lungime convenabila pentru fizionomia ta si inlatura excesul de lant.Atentie, acest gen de colier se poarta aroape de gat.Dupa ce ai stabilit lungimea si ai inlaturat excesul, adauga cu o zala inchizatoarea la unul dintre capete.La celalalt vei adauga doar o zala.


Et voila!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu