duminică, 31 ianuarie 2016

Tutorial: Colier statement cu margele colorate


Am hotarat sa fac acest tutorial pentru ca nu gasit pe internet unul.As putea spune ca toate tutorialele referitoare la coliere de genul acesta fac referire la lipirea margelelor, nu la coaserea lor.Lucru hotarator pentru rezistenta si durabilitatea in timp a colierului.De multe ori am observat ca finisajul margelelor (mai ales in cazul perlelor) se desprinde pur si simplu de pe margeaua in sine.Si atunci ce facem?Ramanem cu o "coaja" frumoasa lipita de colier.Eu prefer sa cos margelele, cu toate ca e o munca mai de durata.
Mai jos puteti observa selectia mea de culori pentru acest model.


Asadar, pentru colierul acesta avem nevoie de:

-margele de sticla cu diametrul intre 12 si 4mm (eu am folosit in cazul acesta doar 5 margele de 12 mm, dar de obicei folosesc cate 10, cate 5 bucati din 2 culori diferite; iar pentru restul dimensiunilor am folosit aproximativ 10 bucati/culoare, dar poti varia proportiile sau poti folosi o singura culoare)
-ac, ata, foarfeca
-fetru (daca faci un colier multicolor, alege o culoare neutra a fetrului, daca faci un colier intr-o singura culoare, alege fetrul de culoarea margelelor)
-piele sintetica pentru captusire (de culoarea dorita, oricum vine pusa pe dosul colierului si nu se va vedea, e doar un element de intarire si rezistenta)
-panglica de saten de 1,5-2mm in culoarea dorita (poate fi una din culorile din colier, sau o culoare neutra sau, din contra, una constrastanta), aprox.60-70cm
-pistol de lipit cu silicon si batoane de silicon si o bricheta (pe care nu le-am mai fotografiat)
-model de colier in forma dorita (sunt o multime de modele pe internet, dar ai grija!daca alegi un model mai mare, vei avea nevoie de mai multe margele si s-ar putea ca in final sa obtii un colier prea greu)


Sa trecem la treaba! 

1.Mai intai pozitionam margelele de dimensiuni mari astfel incat sa fie uniform distribuite pe toata suprafata colierului.


Eu folosesc rola de ata pe post de farfurie pentru margele.


Pentru a stii unde este locul fiecarei margele, fac un semn cu un pix.Pasul acesta nu este obligatoriu, ci este unul optional, ajutator.Mai e varianta in care fotografiezi dispunerea margelelor, iar pe masura ce cosi, consulti imaginea.


2.Punem ata in ac, facem un nod si incepem sa coasem, dupa cum ziceam-mai intai margelele mari, apoi pe cele mai mici.


Dupa ce am trecut acul cu ata prin fetru, tragem de ata pentru a fixa margeaua la locul ei.Pentru ca la inceput, margelele sunt la distante mari intre ele, pentru a le ancora bine, eu obisnuiesc ca fac un nod sub fiecare margea.Dar asta doar pentru primele margele si doar optional (poate ata pe care o folosesti tu, e una mai dura si nu "fuge" atat de usor; cea pe care o folosesc eu e mai matasoasa si e mai greu de tensionat).


3.Dupa ce am cusut margelele mari, incepem sa umplem golurile cu margele mai mici.In aceasta faza, nu mai e necesar sa faci noduri sub margele fiind ca distantele intre ele se reduc.


4.Umplem si cele mai mici goluri cu margelele de 4 mm; la nevoie, eu am folosit chiar si margele de nisip de 2 si 3mm.

5.Banda de saten o taiem in doua parti egale, iar la un capat o taiem in unghi, apoi cu o bricheta ardem usor toate cele 4 capete pentru a nu se desface,


6.Capatul taiat drept il fixam pe dosul colierului, la aproximativ 1-1,5 cm peste margine (atentie la potrivirea fetei panglicii cu fata colierului!)


7.Dupa ce am fixat la locul potrivit capatul panglicii, il coasem in cateva puncte, de jur imprejur.


8.Dupa ce ne asiguram ca nu mai avem nimic de retusat, adaugat, modificat, cusut, intarit...etc., putem lipi cu ajutorul pistolului, dosul colierului.Pentru ca mie mi se intampla mereu sa strang cusatura (asa cum se si vede in imagine) dimensiunile colierului la sfarsit sunt mai mici decat cele initiale, asftel incat, dupa ce lipesc dosul colierului, mereu am de retusat si taiat din captuseala.Pentru asta, incep mereu lipirea de la curbura de sus a colierului, inspre in jos.E mult mai usor sa folosesc foarfeca pe curbura de jos, decat pe cea de sus.



Si iata finalul!Dupa cum spuneam in postarile anterioare, chiar si numai culoarea funditei poate crea impresia ca acelasi colier e de fapt altul.Asa ca indrazneste si fa toate combinatiile posibile intre margele si panglica sau chiar si numai intre margele.Niciun colier nu va semana cu celalalt.Enjoy!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu