sâmbătă, 3 ianuarie 2015

Forever Rome

In primul rand se cuvine sa zic La Multi Ani tuturor cititorilor blogului.Va doresc un an plin de realizari si multe proiecte handmade :)
Acum ca am indeplinit si formalitatile de rigoare, sa trecem la una dintre marile realizari ale anului trecut.Si zic anul trecut pentru ca anul trecut a avut loc, insa din cauza unor probleme de sanatate care m-au tinut departe de laptop, ajung sa va povestesc abia acum.
Am crezut ca vizita in Grecia va fi unica excursie, dar se pare ca m-am inselat.Cum-necum am ajuns sa vizitez Roma alaturi de sotul meu.De fapt el a fost cel care a premeditat totul.
A meritat 100%!Se si vede pe fata mea incantarea cand am ajuns in Piazza della Repubblica.Eram intr-o stare de exaltare ce nu poate fi descrisa in cuvinte.Cu toate ca eram foarte obosita, dezorientata, nu gaseam hotelul, mi se rupsese rucsacul...


Dar a doua zi....alta poveste!Relaxati, cu harta in mana, organizati, cu program, frumos...ia uite ce repede am ajuns la Vatican!


Basilica di San Pietro e superba!Impresionanta la exterior, iti taie rasuflarea la interior si te lasa fara grai cand ajungi sus in cupola.


Sincer, ma asteptam sa am mult de umblat pe jos, chiar imi doream lucrul acesta.Totusi, cele...extraordinar de multe trepte din cupola, mi-au pus capac!De fapt nici nu stiu de ce am avut alta asteptare de la mine, avand in vedere ca cea mai importanta activitate fizica pe care o fac zi de zi este faptul de a merge 3 minute pe jos pana si de la statia de maxi.


Dar am reusit!


Mi-a placut in mod deosebit castelul St Angelo si podul.Ma bucur ca am reusit sa imi conving sotul sa intram la castel.Mi-a placut lumea care se perinda prin fata castelului si pe pod, micii artizani care aveau lucrari expuse.Am intalnit chiar si o romanca, pictorita, care isi vindea tablourile acolo.


Totusi, cel mai si cel mai mult mi-a placut: gelato!Oooo!ce nebunie!De fapt, cam asta e motivul pentru care am acceptat sa merg.In toate culorile, cu toate aromele...Si mi-a mai placut ceva.Faptul ca pana si arterele principale sunt inguste si aglomerate.Iar oamenii de toate felurile parca nu baga in seama diferentele culturale si de alta natura, si parca toti sunt acolo tocmai pentru a fi cu ceilalti.Sunt incredibile atmosfera si pulsul strazii.

 Si trebuia punctat unul dintre simbolurile Romei-Colosseumul.Bine, pe mine, m-a impresionat mai degraba forul roman decat Colosseumul.Dar poate ca am avut eu asteptari prea mari.Sau poate nu am avut deloc.Oricum, poza de mai jos se regaseste deja intr-una dintre ramele numai bune de admirat de  catre musafiri.



Privelistea panoramica pe care ti-o ofera terasele de la monumentul Vittorio Emanuelle e incredibila!Vezi pana departe si poti chiar puncta cele mai importante obiective.Plus ca din cand in cand mai dai peste cate o pasare prietenoasa care iti fura cate un zambet.





Asa e Roma!Cu strazi inguste, aglomerate, cochet aranjate, cladiri inalte, care nu te lasa sa vezi ca urmatorul obiectiv de pe lista e chiar dupa colt.


Ha!ha!In piata din fata Pantheonului am reusit sa o conving pe mama sa acceseze un site care transmite imagini live pentru a ma vedea!Ce fericire!Desi ma vazuse in carne si oase cu doar cateva zile inainte, era in culmea fericirii ca ma vede pe camera.Si ca ma vede acolo!



Umorul nu are nevoie de scena si cortina.E buna si strada.Si cred ca e chiar mai banoasa.


Punctand si Piazza Navona, ne-am luat la revedere de la Roma simtind inca gustul dulce de gelato, dar si amaraciunea de a lasa in urma un oras frumos si oamenii prietenosi.


Arrivederci!